torsdag den 6. oktober 2011

En ny start

Kender i det at man bare nogen gange har lyst til at starte forfra? Begynde på ny, finde sig selv og leve som et.. ? ..  gladere menneske?

Jeg har gået hjemme siden sommerferien og i kan tro at jeg glæder mig til at komme i gang igen! Jeg skal være juleassistance i Matas i november og så har jeg MULIGVIS en elevplads i december (Hvilket bare ville være den bedste julegave!!) Jeg har et deltidsjob som jeg er rigtig glad for, men min nuværende chef har allerede smidt mig af vagtplanen fra november, så det er noget lort hvis jeg ikke får elevpladsen. Så er der sgu ikke råd til julegaver i år.. (ÅH GUD! DET ER IKKE ENGANG SJOVT! DET ER FØRST LIGE GÅET OP FOR MIG NU!!)

Men jeg føler at jeg er under udvikling til et bedre "jeg". Kender i det? (:  
  • Jeg er flyttet hjemmefra (dejligt at føle sig mere på egne ben, men NØEJ, hvor jeg savner mors mad!)
  • Begyndt at blogge (utroligt befriende, så jeg ikke snakker ørene af kærestemanden - dog stadig svært at lade vær nogen gange) 
  • Så er jeg begyndt at tage vitaminpiller (det lyder åndssvagt, men det har virkelig hjulpet! har altid været så træt, men nu - næ nej!) 
  • Og så har jeg været i terapi et par gange. Det er noget ret personligt at dele, men jeg har mistet en af mine nærmeste, så jeg prøver hvad jeg kan for at komme videre og finde mig selv igen.
  • Skiftet tøjstil (Arbejder i hvert fald på det). Er begyndt at slæbe bunkevis af tøj med i prøverummet og typisk er det de ting jeg normalt ALDRIG ville overveje at prøve eller købe, der klæder mig. Så haps haps.. Med hjem kommer det alligevel (: (forandring fryder! ik?) 
Jeg prøver stadig at komme i gang med at motionere. Vil så gerne ud og løbe, men min viljestyrke er bare helt flad! Når mit hovedet siger "Arrgh!! Nu kan jeg ikke mere!" så ved jeg godt at jeg skal sige "Det SKAL jeg! kæmp kæmp KÆMP!!" Men i stedet siger det "Så stopper vi og går hjem og trøstespiser, så kæmper vi næste gang .." (som så aldrig kommer) Masser af øv på mig og min viljestyrke!! WHAT TO DO !! 

Jeg føler dog at jeg lærer mig selv at kende lidt bedre, for hver udfordring, så jeg håber sådan at jeg kan komme i Matas. Hold op hvor ville jeg kunne lære meget der !

Kender i det med at man ikke helt kender sig selv? Det er faktisk utroligt at det ikke er en egenskab man er følt med..  Håber ikke at jeg er den eneste der har det sådan, så kan jeg godt forestille mig at i sidder og kigger ind i skærmen med en underlig grimasse som om jeg er tosset? "ikke kende sig selv? TSK! Hvem skulle så gøre det! hahaha!" < håber virkelig ikke at i tænker det !

Men det er vist meget forskelligt fra person til person hvor selvbevidst man er, jeg er bare OVERHOVEDET ikke selvbevidst, men som sagt, så arbejder jeg på det ! d; (krydser alligevel fingre for at det går bedre for jer)

Hvis i har været igennem samme proces med at finde jer selv, så må i meget gerne smide nogen tips (: Ha en god aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar