tirsdag den 6. september 2011

Gør-det-selv

Så er der kommet lamper i stuen! Efter stor nervøsitet for at få stød, så kom de sgu op :D det er desværre kun 1 ud af 2 der virker. Prøver man at tænde lampen over sofabordet, så kortslutter hele lejligheden.. ØV! det var selvfølgelig det første kæresten gjorde da han kom hjem.. "Nej hvor flot, har i fået sat lamper op? det havde jeg ikke troet at i kunne.. hvorfor har i ikke tændt den her.." *PUF!!*

Gode råd hvis i skal sætte lamper op:

- Slå relæet fra, ellers kan du få stød
- Skal den hænge over midten af bordet, så kan du bruge en lommelygte som hjælp. Tænd den og placer den på bordets midtpunkt, så har du et spot i loftet, lav et kryds og så kan det ikke gå helt galt
- Hvis du ligesom mig ikke ejer en lommelygte, så brug en veninde der kan guide dig til at finde midtpunkt i loftet, imens du står på bordet med lampen og så kan i altid flytte bordet efterfølgende hvis det ikke passer - inden kæresten kommer hjem!
- Brug IKKE en kuglepen til at lave afmærkninger (jeg har små blå krydser over det hele)
- Skulle i fejle, så kryds fingre for at jeres kæreste ikke opdager det
- Husk at sætte dit "lampedæksel" på, før du putter ledningerne i loftet
- Fokuser på den blå og den brune ledning - er der en grøn, så klip den fra, den er kun med til at forvirre!! (Det er i hvert fald min teori)

Jeg har lært af mine fejl, men håber det lykkedes for jer første gang (:
Om ikke andet, så er det nok en god ide at have nummeret til en elektriker liggende, i tilfælde af at det går galt (:

held og lykke med det (;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar